ОБРАЗОВАЊЕ



Ниво студија

Докторске академске студије – студије трећег степена

Трајање студија

3 године (6 семестара)

Укупан број ЕСПБ бодова

180

Звање које се стиче

Доктор медицинских наука

Циљ студија

Научни циљеви:
  • стицање знања и вештина у области биомедицинских истраживања кроз организован научни и професионални развој и повезивање фундаменталних, примењених и развојних истраживања из области ћелијске биологије, генетике, морфологије, биохемије, имунологије, фармакологије и физиологије ћелије и организма, усмерених у правцу проучавања молекуларних механизама настанка и развоја болести, њене профилаксе, дијагнозе и савремених терапијских приступа, који подразумевају индивидуализацију терапијских протокола
  • савладавање и примена различитих методологија у научно-истраживачком процесу
  • оспособљавање за самостално праћење литературе и критичко тумачење добијених резултата истраживања
  • развијање сопственог систем вредности који гарантује успешан и одговоран научни рад у складу са највишим научним и етичким стандардима, полазећи од темељних идеја Болоњског процеса
  • усвајање ставова и изграђивање професионалног понашања које гарантује да ће задатке обављати савесно, одговорно, у складу са високим стандардима професије и у односу на друге сараднике, што подразумева спремност за учествовање у тимском раду као и његово организовање
  • да може препознати сопствене потребе за континуираним усавршавањем (и развој)
  • могућност учешћа и дизајниарња самосталних научних пројеката.

Образовни циљеви:
  • докторске академске студије треба да омогуће иновацију и преношење знања и вештина у складу са европским критеријумима
  • савремени наставни план треба да се огледа у могућности избора предмета и могућности преноса и препознавања ЕСПБ бодова
  • нове генерације високообразованих људи су допринос и основа просперитетног друштва (снага друштва у целини)
  • високи стандарди будућег рада треба да постану конкурентни на светском тражишту и треба да појединцу омогуће боље услове живота
  • преношење академског духа, инвентивности и креативности на студенте
  • подстицање развоја научног академског духа на студенте и изграђивање личности у складу са етичким кодексима
  • трансфер (пружање) знања која могу бити применљива
  • могућност мобилности кадрова у систему образовања
  • подстицање ефикасности студирања
  • увођење савременог начина образовања на овим просторима
  • појачавање професионалне бриге за квалитетне свршене студенте медицине, омогућавање њиховог развоја у академском смислу.

Општи циљеви:
  • непрестано обогаћивање научноистраживачког опуса иституције
  • допринос развоју високообразованих научних радника у области клиничке медицине
  • перманентно прилагођавање система студија међународним захтевима
  • увођење стандарда у систему оразовања, научном раду и његовој верификацији
  • примена практичних знања и вештина
  • лична промоција и стицање компетенција за напредак у каријери.

Функционални циљеви:
  • могућност заснивања радног односа као асистената на Медицинском факултету.


Компетенције које проистичу из студијског програма

Током студија студент се оспособљава да стечена знања даље унапређује како би могао да:
  • се упозна са савременим радом у јавном здравству и принципима стратегије "Здравље за све у XXI веку"
  • разуме, прати и примени фундаментална истраживања у области масовних незаразних болести, исхране различитих категорија становништва, екологије и заштите животне средине и модела организације здравства
  • примени савремене ставове епидемиологије одређене групе заразних болести у болничким и ванболничким условима,, као и спровођење савремених мера сузбијања заразних болести
  • разуме, прати и примени најпоузданијих маркера дијагнозе уз разумевање савремених превентивних процедура и поступака у успостављању мера профилаксе, као и разумевање савремених фармаколош¬ких процедура и поступака у лечењу одређених болести
  • упозна са професионалним штетностима и оштећењима здравља, превентивним здравственим прегледима, физиологије рада, професионалне токсикологије, професионал-ног трауматизма и здравствене заштите одређених категорија радне популације
  • развија и унапређује осећај за тимски рад као и мултидисциплинарни интегрални, пре свега свеобу¬хватни и целовит приступ проблему јавног здравља
  • на основу стечених фундаменталних знања може да разуме и ради на проучавању и унапређењу јавног здравља као и да даље развија свест о динамичности нових сазнања што намеће императив свакодневног континуираног усавршавања
  • може самостално да креира и дизајнира научна истраживања претежно експериментално-лаборато¬ријског карактера према актуелним оријентацијама савремене медицинске науке
  • врши избор савремене научне методологије и да сам буде практично обучен да је примени, у складу са принципима савремених превентивних процедура и поступака у успостављању мера профилаксе
  • уме да развије критичан и одговоран научни дух истраживања у складу са највишим етичким принципима рада савремене медицине примењујући анализе које су у тим истраживањима неопходне
  • користи научну литературу у креативном смислу, да самостално научно размишља и доноси закључке
  • развије успешан и одговоран научни рад
  • јавно брани и презентује сопствене резултате, сазнања и мишљења
  • пише научне радове и друге научно-релевантне публикације у складу са принципима добре научне праксе
  • активно учествује у реализацији научних пројеката и да може да их сам креира
  • активно узме учешће у континуираној медицинској едукацији и да своје знање и искуство преноси млађима
  • стекне способност промоције медицинског, технолошког, социјалног и културног прогреса у свом академском окружењу и широј друштвеној заједници.


Услов за упис

  • завршене студије медицине, стоматологије, фармације, здравствене неге, ветерине, студије специјалне рехабилитације или факултета техничких наука (смер биомедицински инжењеринг) са стечених најмање 300 ЕСПБ бодова и просечном оценом најмање 8 (осам) на тим студијама (за оне који студирају по Болоњској декларацији )
  • право уписа имају и лица која су стекла VII-1 степен према прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању (они који су завршили студије медицине, стоматологије и фармације по старом програму), са просечном оценом најмање 8 (осам), као и кандидати који су стекли академски назив магистра медицинских наука према прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању, са просечном оценом најмање 8 (осам)
  • редослед кандидата за упис докторских студија утврђује се на основу просечне оцене постигнуте на претходним нивоима студија.

Структура програма

Докторске академске студије - Биомедицински инжењеринг су структурно конципиране тако да представљају симбиозу образовања и истраживања, јер интегришу теоријско усвајање знања, самосталан и оригиналан студијски истраживачки рад и начине његове презентације и афирмације у свету. У свим овим етапама је предвиђено активно учешће студената и ови процеси се одвијају паралено. Својом суштином, академске докторске студије програма Биомедицинског инжењеринга омогућавају организован научни и професионални развој у истраживањима у области биомедицинског инжењеринга кроз повезивање фундаменталних и примењених истраживања из области методологије научноистраживачког рада, примене статистичких метода, упознавања са информатичким технологијама, савладавање вештине писања и објављивања научног рада, савладавања проблематике менаџмента у здравству а све то под окриљем познавања етике и етичких принципа у научноистраживачком раду. Поред наведених метода и технологија, студенти се упознају са појмовима и принципима из домена биомедицинског инжењеринга, упознају се са значајем медицинске инструментације и мерења, као и другим законитостима биомеханике, уз савладавање принципа правилне примене математичких модела у клиничким истраживањима. Студенти такође савладавају основе метода вештачке интелигенције и биолошких система и зрачења. Основе метода обраде медицинских сигнала такође налазе своје место у додатном образовању кадра који се определио за овај вид усавршавања. Поред стицања знања и одговарајућих вештина развија се свест о значају и применљивости научних истраживања у медицинског дијагностици, терапији и продуженој терапији, као и примени одговарајућег техничко-технолошких достигнућа. На тај се начин развија осећај за тимски рад, за мултидисциплинарни интегрални, пре свега свеобухватни и целовит приступ медицинском проблему, као и свест о динамичности нових научних сазнања, што намеће императив свакодневног и континуираног усавршавања.

План и програм студија се спроводи кроз дидактичко учење и истраживање садржано у активној настави, а састоји се од организованог образовног процеса, који подразумева теоријски део (предавања у виду интерактивне наставе, проблемски усмереног учења, стручних едукативних семинара на задату тему) и студијски истраживачки рад (практичне демонстрације, индивидуални истраживачки рад, одбрана семинарских радова, преглед и анализа података у литератури, презентовање и публиковање самостално добијених резултата), и израда и одбрана докторске тезе.

Студијски програм Докторских академских студија биомедицинског инжењеринга у трајању од три године или 180 ЕСПБ бодова конципиран је у складу са европским системом преноса бодова (ЕСПБ). Докторска дисертација је завршни део докторских студија. Израда докторске дисертације се приказује ЕСПБ бодовима и износи 60 ЕСПБ.


План студијског програма:



1 година студија

Бр. Назив предмета Семестар Часова годишње ЕСПБ
П СИР Ук.
1 Методологија научноистраживачког рада у медицини I 50 65 115 8
2 Примена статистичких метода у медицини I 30 50 80 8
3 Информатичке технологије у медицини I, II 45 100 145 15
4 Написати објавити и вредновати научни рад I I 15 50 65 3
5 Менаџмент истраживачким пројектом II 15 45 60 5
6 Етика у научноистраживачком раду II 20 50 70 8
7 Принципи медицинске инструментације и мерења II 30 60 90 7
8 Биомеханика II 20 45 65 6
Укупно Активне наставе 22546569060
Наставе на 1 години 690


2 година студија

Бр. Назив предмета Семестар Часова годишње ЕСПБ
П СИР Ук.
9 Математички модели у клиничким истраживањима I 30 10 40 3
10 Медицина заснована на доказима I 20 10 30 3
11 Написати објавити и вредновати научни рад II I 20 50 70 4
12 Телемедицински и аквизициони системи I 15 40 55 5
13 Методе вештачке интелигенције I 15 40 55 5
14 Биолошки системи и зрачења I 30 30 60 5
15 Методе обраде медицинских сигнала I 15 60 75 5
16 Изборни предмет 1 II 45 80 125 12
1. Методе за обраду медицинских слика
2. Вишеструка ометеност и медицинска рехабилитација
3. Медицински значај дијализних и аферезних метода
4. Биокерамички материјали у медицини
5. Биомедицинска инструментација
6. Математички модели у компартманској анализи
7. Методе визуализације и радиотерапије у медицини
8. Методе и уређаји за рехабилитацију сензомоторних функција
9. Методе и уређаји за дијализе и аферезе
10. Биополимерни и наноматеријали у медицини
11. Детекција јонизујућег и нејонизујућег зрачења и заштитаји
12. Радиофармација
17 Изборни предмет 2 II 35 40 75 6
1. Методе за обраду медицинских слика
2. Вишеструка ометеност и медицинска рехабилитација
3. Медицински значај дијализних и аферезних метода
4. Биокерамички материјали у медицини
5. Биомедицинска инструментација
6. Математички модели у компартманској анализи
7. Методе визуализације и радиотерапије у медицини
8. Методе и уређаји за рехабилитацију сензомоторних функција
9. Методе и уређаји за дијализе и аферезе
10. Биополимерни и наноматеријали у медицини
11. Детекција јонизујућег и нејонизујућег зрачења и заштитаји
12. Радиофармација
18 Научне активности – изабране истраживачке методе II 60 60 6
19 Научне активности - изабране статистичке методе II 60 60 6
Укупно Активне наставе 22548070560
Наставе на 2 години 705


3 година студија

Бр. Назив предмета Семестар Часова годишње ЕСПБ
П СИР Ук.
20 Израда докторског рада I, II 600 600 60
Укупно Активне наставе 060060060
Наставе на 3 години 600