О факултету

Медицински факултет Универзитета у Новом Саду

Медицински факултет Нови Сад је високошколска установа у саставу Универзитета у Новом Саду која спроводи високообразовне студијске програме као и научноистраживачки рад у оквиру поља медицинских наука, поља друштвено-хуманистичких наука и поља интердисциплинарног програма.
У оквиру делатности високог образовања, на Факултету се реализују студије првог, другог и трећег степена као и разни облици студија иновација знања и стручног образовања. Својим образовним, научним и здравственим активностима Факултет доприноси обезбеђењу кадра чије знање и вештине одговарају потребама и стандардима ширег простора и тако учествује у унапређењу и очувању здравља становништва.
У оквиру научноистраживачке делатности, Медицински факултет настоји да допринесе развоју науке и обезбеђивању научног подмлатка међу студентима и сарадницима.
Поред наставног и научноистраживачког рада, Медицински факултет у Новом Саду негује издавачку делатност, располаже богатим библиотечким фондом и развија информациону инфраструктуру.

Мисија

Факултет кроз своје образовне, истраживачке и здравствене активности, доприноси квалитетном и ефикасном образовању доктора медицине, доктора стоматологије, магистара фармације, дипломираних стручњака здравствене неге, дефектологије, физиотерапије и радиолошке технологије, а чије знање и вештине одговарају потребама и захтевима ширег простора. Ради унапређења и очувања здравља становништва, Факултет остварује функционално и институционално повезивање са свим здравственим центрима у региону, пре свега наставним базама, као и са врхунским здравственим установама у земљи и иностранству.

Факултет ће оспособљавати студенте да буду компетентни у стеченим квалификацијама и настојати да омогући стицање неопходног знања за даље учење и усавршавање кроз докторске студије, специјализације, као и кроз све облике и нивое континуираног образовања.

Факултет ће настојати да оствари и свеобухватније прожимање образовне, истраживачке и здравствене делатности, кроз активније дидактичке приступе, информационе технологије и електронско учење у наставном процесу који промовишу креативност, критички приступ и синтезу стечених знања и вештина.

Факултет ће настојати да створи окружење у којем ће студенти, наставници и сарадници моћи да остваре своја професионална интересовања и да унапреде своје знање, при чему ће сваки рад на обезбеђењу квалитета рада Факултета бити препознат и вреднован.

Визија

Факултет је посвећен циљевима који подразумевају ширење образовних и научних искустава са посебним нагласком на даљи развој знања и стицања вештина које су активним и информисаним члановима друштва неопходне за интелектуално и технолошко прилагођавање захтевима средине која је у процесу промена. У наредних десет година интенција Медицинског факултета биће да постане део интегрисаног европског простора образовања и истраживања у медицини и да буде један од добро организованих факултета Југоисточне Европе. Као јавна образовна институција, Факултет ће се придржавати следећих начела:

- следити пут аутономије, али са преузимањем одговорности за развој свих факултетских ресурса;
- студентима пружити стручна знања која одговарају новим захтевима локалне, националне и интернационалне заједнице;
- прихватити интернационалне стандарде школовањем кадрова који ће се успешно уклапати у глобално друштво и обезбеђивањем мобилности наставног кадра и студената;
- у потпуности примењивати нове образовне технологије и подстицати сазнајне процесе;
- у свим областима деловања развијати систем осигурања квалитета следећи принципе сталног унапређења и имплементације савремених достигнућа;
- тежити изврсности у свим облицима научноистраживачког рада, укључујући и мултидисциплинарне области, како би се допринело очувању и унапређењу знања, посебно када је у питању само подручје Града Новог Сада и област Аутономне Покрајине Војводине.
1. Општи циљеви:
  • одржање и унапређење здравља становништа;
  • прожимање образовне, истраживачке и здравствене делатност;
  • следити пут аутономије, али са преузмањем одговорности за развој свих факултетских ресурса;
  • оспособљавање кадрова у складу са новим захтевима локалне, националне и интернационалне заједнице;
  • прихватити интернационалне стандарде школовањем кадрова који ће се успешно уклапати у глобално друштво и обезбеђивање мобилности наставног кадра и студената;
  • укључивање у интегрисани европски простор образовања и истраживања и достизање позиције једног од добро организованих факултета.

2. Образовни циљеви:
  • преношење стручних и научних знања и вештина студентима на свим студијским програмима, здравственим специјализацијама и ужим специјализацијама;
  • оспособљавање компетентног кадра које ће успешно примењивати стечена знања и вештине.
  • континуирано унапређење квалитета високог образовања у смислу подстицања активнијег дидактичког приступа наставном процесу, примену информационих технологија и електронског учења који промовишу креативност, критички приступ и синтезу стечених знања и вештина;
  • стварање окружења у коме ће студенти, наставници и сарадници моћи да остваре своја професионална интересовања и да унапреде своје знање;
  • ширење образовних и научних искустава са посебним нагласком на даљи развој знања и стицања вештина које су активним и информисаним члановима друштва неопходне за интелектуално и технолошко прилагођавање захтевима средине;
  • континуирана едукација доктора медицине, доктора стоматологије, магистара фармације и других здравствених радника, као и запослених у здравственим установама;
  • успостављање сарадње са другим високошколским институцијама у циљу обезбеђивања мобилности наставног кадра и студената.

2.1. Специфични образовни циљеви основних, мастер и интегрисаних студија:
  • стицање знања из базичних и клиничких, али и бихејвиоралних и друштвено-хуманистичких наука, укључујући јавно здравље, популациону медицину и медицинску етику;
  • оспособљавање за примену базичног биомедицинског знања, концепата и метода у клиничкој пракси;
  • овладавање клиничким вештинама као што су постављање дијагнозе, практично извођење дијагностичких и терапијских процедура, руковање медицинском опремом, комуникација са пацијентом, третман и превенција болести, вођење документације, промоција здравља, рехабилитација, клиничко резоновање и решавање практичних проблема;
  • подстицање на доживотно учење и професионални развој;
  • преношење знања заснованог на научним методама и медицини заснованој на доказима и подстицање критичког мишљења;
  • оспособљавање за примену знања бихејвиоралних и друштвених наука, медицинске етике и медицинске јуриспруденције у циљу ефективне комуникације, доношења клиничких судова и решавањa етичких питања, задовољавања здравствених потреба друштва и разумевања социо-економских, демографских и културолошких детерминанти болести, њихове дистрибуције и консеквенци;
  • оспособљавање за тимски рад и професионалну интерперсоналну комуникацију са другим здравственим радницима у циљу збрињавања пацијента;
  • остваривање професионализма у раду који укључује вештине, ставове и понашање у складу са очекивањима пацијената, њихових породица, других здравствених радника и друштва у целини (одржавање компетенција, информисаност, ефективна комуникација, интергитет, етичко понашање, искреност, алтруизам, посвећеност);
  • остваривање повезаности са медицинском праксом и здравственим системом и спремност на модификације студијских програма у складу са друштвеним околностима;
  • примена активних дидактичких метода специфичних за медицинску струку: клиничке демонстрације, лабораторијске и теренске вежбе, рад у малим групама, решавање практичних проблема.

2.2. Специфични образовни циљеви докторских студија:
  • формирање висококомпетентних научних радника различитих ужестручних профила, оспособљених првенствено за самостални али и тимски научноистраживачки рад;
  • заснованост на медицинској науци и примена принципа медицине засноване на доказима, укључујући фундаментална, клиничка и епидемиолошка истраживања;
  • стицање највишег нивоа знања, развијање способности креативног и критичког размишљања, разумевање актуелних проблема и њихово решавања, као и оспособљеност за континуирану примену нових научних резултата у клиничкој пракси;
  • оспособљавање за самосталан и тимски научни рад, управљање и лидерство у истраживачким тимовима и руковођење националним и међународним пројектима, квалитетну научну комуникацију, примену знања у пракси, као и преношење знања на млађе истраживаче и ширу друштвену заједницу;
  • оспособљавање за праћење и одабир релевантне научне литературе, уз процену њене научне вредности, као и способност разумевања и презентације научних информација.

2.3. Специфични образовни циљеви здравствених специјализација и ужих специјализација:
  • оспособљавање и развој уско специфичних професионалних компетенција (знања, вештина и ставова) које ће омогућити самостални рад у одговарајућој области медицине;
  • интегрисање знања базичних биомедицинских, клиничких, бихејвиоралних и друштвено-хуманистичких наука, медицинске јуриспруденције и менаџмента;
  • оспособљавање за професионалну сарадњу и тимски рад у ужој стручној области;
  • остваривање професионализма у раду у одговарајућој стручној области, који укључује вештине, ставове и понашање у складу са очекивањима пацијената, њихових породица, других здравствених радника и друштва у целини (одржавање компетенција, информисаност, ефективна комуникација, интегритет, етичко понашање, искреност, алтруизам, посвећеност);
  • обезбеђивање аутономије у односу са пацијентом у смислу доношења одлука на основу доступних медицинских знања и доказа;
  • развијање професионалне одговорности за доживотно учење и континуирану медицинску едукацију;
  • оспособљавање за преузимање одговорности у раду као медицинског експерта у одговарајућој области, сарадника, руководиоца, ментора и супервизора;
  • сарадња са здравственим организацијама и телима покрајинске и републичке управе у области здравства у циљу задовољавања потреба здравственог система за специјалистима и супспецијалистима одговарајућих области;

2.4. Специфични образовни циљеви континуиране медицинске едукације:
  • надградња медицинских знања и вештина стечених формалним образовањем кроз професионални дијалог и размену знања;
  • одржавање и развијање компетенција различитих профила здравствених радника;
  • промоција нових дијагностичких и терапијских техника и процедура и њихова интеграција у здравствени систем;
  • обезбеђивање аутономије у односу са пацијентом у смислу доношења одлука на основу доступних медицинских знања и доказа;
  • формирање друштвених мрежа и подстицање на размену информација, дискусију и саветовање између здравствених радника и других релевантних професија;
  • дистрибуција информација од институционалног, националног, регионалног и глобалног здравственог интереса;
  • сарадња са здравственим организацијама, стручним и научним удружењима и телима која су задужена за медицинску професију, фармацеутском индустријом, индустријом медицинске опреме и ИТ-индустријом, као и са другим факултетима и универзитетима;
  • интеграција међународних стандарда у медицинску праксу.

3. Научни циљеви:
  • подстицање научноистраживачког рада и обезбеђивање компетентног научног подмлатка међу студентима и сарадницима факултета;
  • подршка наставном и истраживачком кадру, укључујући и научни подмладак, у реализацији начних пројеката, публиковању, дисеминацији и популаризацији научних резултата;
  • обезбеђивање адекватне инфраструктуре, набавка и константно осавремењивање научноистраживачке опреме;
  • развој информационе инфраструктуре и рад на иновацијама и трансферу технологија;
  • тежити изврсности у свим облицима научноистраживачког рада, укључујући и мултидисциплинарне области.

4. Функционални циљеви:
  • стално обезбеђење и унапређивање квалитета рада факултета у складу са научним, социо-економским и културолошким развојем друштва;
  • подстицање изврсности у учењу, образовању, истраживању и ефикасности у управљању и руковођењу;
  • функционално и институционално повезивање са свим здравственим центрима у региону, пре свега наставним базама, као и са врхунским здравственим установама у земљи и иностранству;
  • у свим областима деловања развијати систем осигурања квалитета следећи принципе сталног унапређења и имплементације савремених достигнућа.

  • 18. мај 1960. године – основан Медицински факултет у Новом Саду Указом о проглашењу Закона о изменама и допунама Закона о универзитетима који је усвојила Народна скупштина Народне Републике Србије.
  • 19. октобар 1960. године – свечано отварање Медицинског факултета у слушаоници Средње техничке школе (у прву школску годину било је уписано 169 редовних студената).
  • 1964. година – одбрањена прва докторска дисертација.
  • 1965. година – завршена зграда Медицинског факултета.
  • 1970. године – уведена редовна последипломска настава за магистарске студије.
  • 1976. година – основан Стоматолошки одсек и уведене Студије стоматологије.
  • 1982. година – почетак самосталне издавачке делатности.
  • 1991. година – извршена реформа наставних планова и програма (студије медицине продужене на шест година) и знатно проширена листа наставних база.
  • 1993. година – почетак наставе на енглеском језику за студенте медицине.
  • 2000. година – уведене Студије фармације и отворена зграда Фармације.
  • 2003. година – уведене струковне и академске Студије здравствене неге и основан Центар за континуирану медицинску едукацију.
  • 2005. година – уведен Европски систем преноса бодова (ЕСПБ) и усвојен систем упоредивих диплома.
  • 2008. година – уведен студијски смер Специјална рехабилитација и специјална едукација и започет први циклус акредитације.
  • 2009. година – уведен студијски смер Медицинска рехабилитација.
  • 2016. година – акредитовани студијски програми струковних студија Радиолошке технологије и специјалистичких академских студија Ране интервенције у детињству.
  • 2022. година - отворено ново крило зграде Медицинског факултета са преко 2.500 м² корисног простора превасходно намењеног настави на студијама здравствене неге, специјалне едукације и рехабилитације, медицинске рехабилитације и фармације.

проф. др Никола Вујић

(1960-1962)


проф. др Драгољуб Димковић

(1962-1964)


проф. др Милош Араницки

(1964-1965)


проф. др Радивој Милин

(1965-1969, 1970-1971)


проф. др Страхиња Маринков

(1969-1970)


проф. др Стојан Вучковић

(1971-1973)


проф. др Михаилo Бајић

(1973-1977)


проф. др Душан Н. Поповић

(1977-1981)


проф. др Александар Свирчевић

(1981-1988)


проф. др Александар Момчиловић

(1988-1992)


проф. др Павле Будаков

(1992-2000)


проф. др Стеван Поповић

(2000-2009)


проф. др Никола Грујић

(2009-2015)



Презиме и име запосленог
Звање
Катедра

Студије на Медицинском факултету у Новом Саду остварују се на основу одобрених, односно акредитованих студијских програма за стицање високог образовања у оквиру поља медицинских наука у складу са правилима студирања заснованим на систему ЕСПБ и акумулацији бодова. Наставни програми интегришу базичну предмедицинску едукацију са базичном медицинском едукацијом у функцији клиничке праксе, посебно примарне здравствене заштите.
Студије које се остварују на Медицинском факултету у Новом Саду:

  • Студије првог степена
    • Основне струковне студије здравствене неге
    • Основне струковне студије радиолошке технологије
    • Основне академске студије здравствене неге
    • Основне академске студије специјалне едукације и рехабилитације (модули: Вишеструка ометеност, Инклузивно образовање и Логопедија)
    • Основне академске студије медицинске рехабилитације
  • Студије другог степена
    • Интегрисане академске студије медицине (на српском и на енглеском језику)
    • Интегрисане академске студије стоматологије (на српском и на енглеском језику)
    • Интегрисане академске студије фармације (на српском и на енглеском језику)
    • Мастер академске студије здравствене неге
    • Мастер академске студије специјалне едукације и рехабилитације
    • Мастер академске студије медицинске рехабилитације
    • Специјалистичке академске студије Ране интервенције у детињству
  • Студије трећег степена
    • Претклиничка истраживања
    • Клиничка истраживања
    • Јавно здравље
    • Биомедицински инжењеринг
    • Биомедицинске науке
  • Здравствене специјализације
  • Континуирана медицинска едукација
Научноистраживачки рад Медицинског факултета оријентисан је на основна, примењена и развојна истраживања из области медицинских наука, али и мултидисциплинарна истраживања која се одвијају у областима унутар Факултета и Универзитета, као и других институција са којима је могуће остварити комбиновање научних дисциплина. Факултет такође сарађује са другим научноистраживачким организацијама, здравственим и привредним организацијама у земљи и иностранству.

У научноистраживачкој делатности Медицински факултет у Новом Саду оријентисан је, пре свега, на реализацију научноистраживачких пројеката које финансирају Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије и Покрајински секретаријат за високо образовање и научноистраживачку делатност. Истраживачки рад Факултета одвија се у одговарајућим лабораторијама и на клиникама. Наставници и сарадници годишње објаве велики број научних радова у СЦИ – индексираним часописима и учествују на међународним скуповима у земљи и иностранству.
Списак иностраних високошколских установа са којима Медицински факултет остварује сарадњу:

  • Albert Szent-Györgyi Medical and Pharmaceutical Center, University of Szeged, Hungary
  • Faculty of Medicine, Prince of Songkla, Thailand
  • Izhevsk State Medical Academy, Russia
  • University of Montenegro, Faculty of Medicine Podgorica
  • College of Applied Sciences Lavoslav Ružička in Vukovar, Croatia
  • I.M. Sechenov First Moscow State Medical University, Russia
  • University of Maribor, Faculty of Health Sciences, Slovenia
  • University of Split, School of Medicine, Croatia
  • University of Split, Faculty of Chemistry and Technology, Croatia
  • „Carol Davila“ University of Medicine and Pharmacy Bucharest, Romania
  • Faculty of Dentistry Hong Kong, China
  • Akdeniz University Antalia, Turkey
  • The Charles University, Faculty of Education Czech Republic
  • Danube University Krems, Faculty of Health and Medicine, Department for Health Sciences and Biomedicine, Krems, Austria
  • Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek, Croatia
  • University of Sarajevo, Faculty of Pharmacy, Bosnia and Herzegovina
  • Saint-Petersburg State Chemical and Pharmaceutical University, Russia
  • European University - Cyprus, Department of Medicine, School of Medicine

Лице за заштиту података о личности

Лице задужено за заштиту података о личности на Медицинком Факултету Нови Сад, Унивезитета у Новом Саду је Иван Кркљуш.

За сва питања у вези са обрађивањем података о личности, можете се обратити путем електронске поште: ivan.krkljus@mf.uns.ac.rs и/или на адресу: Хајдук Вељкова бр. 3 Нови Сад, са назнаком за Лице овлашћено за заштиту података о личности.

РЕШЕЊЕ о именовању лица задуженог за заштиту података о личности

Политика приватности

Медицински факултет Нови Сад (у даљем тексту: Медицински факултет) уређује ову интернет страницу и одговара за садржаје на њој. Медицински факултет поштује приватност својих корисника и у складу с тим не обрађује никакве информације о кориснику, као што су ИП адресе, адресе е-поште и друге информације о посетиоцима странице. Управо због тога Медицински факултет и не користи „колачиће“ путем којих би било могуће прикупити неке од података о личности.

„Колачић“ је мали податак који интернет страница може послати вашем претраживачу, а који се може чувати на тврдом диску. Ако сте забринути због ваше приватности и коришћења технологије „колачићи“, можете подесити прегледач да вас обавести када примите „колачић“, такође можете да поставите свој прегледач да одбија „колачиће“. Факултет је посвећен циљевима који подразумевају ширење образовних и научних искустава са посебним нагласком на даљи развој знања и стицања вештина које су активним и информисаним члановима друштва неопходне за интелектуално и технолошко прилагођавање захтевима средине која је у процесу промена. У наредних десет година интенција Медицинског факултета биће да постане део интегрисаног европског простора образовања и истраживања у медицини и да буде један од добро организованих факултета Југоисточне Европе. Као јавна образовна институција, Факултет ће се придржавати следећих начела:

Медицински факултет користи "Google Analytics" за прикупљање података који су нам неопходни за унапређење рада интернет странице. "Google Analytics" је сервис за веб-анализу компаније Google Inc. Можете спречити ово сакупљање података тако што ћете инсталирати овај додатак претраживачу: Google Analytics Opt-out (можете га наћи на линку https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en)

На својим претраживачима можете да инсталирате "Privacy Badger" како бисте се заштитили од праћења док прегледате веб. "Privacy Badger" је бесплатан додатак који је направила Фондација за електронске границе "Electronic Frontier Foundation – EFF", организација која се бави заштитом права у дигиталном свету.

На овој интернет страници су линкови ка другим интернет страницама. Медицински факултет није одговоран за услове коришћења и правила приватности тих интернет страница, нити може да гарантује, или да буде одговоран за било који садржај, рекламу, производе или друге материјале који су на њима доступни.

У случају да дође до измене постојеће политике приватности, благовремено ћемо вас обавестити на уочљив начин.

Ако имате било каква питања у вези са овом политиком приватности, молимо Вас да нас контактирате на: ivan.krkljus@mf.uns.ac.rs.

Изјава о сагласности (Запослени, Аутори, Ангажовани у Допунском раду)

.zaposleni.docx.


Мапа – Медицински факултет и оближње наставне базе


1. Медицински факултет
2. Завод за трансфузију крви Војводине
3. Завод за фармацију
4. Центар за судску медицину, токсикологију у медицинску генетику
5. Центар за радиологију и Центар за лабораторијску медицину
6. Поликлиника
7. Клиника за инфективне болести
8. Ургентни центар
9. Клиника за болести ува, грла и носа и Клиника за офталмологију
10. Клиника за урологију, Клиника за пластичну и реконструктивну хирургију, Клиника за максилофацијалну и оралну хирургију
11. Клиника за ортопедску хирургију и трауматологију
12. Клиника за кожно-венеричне болести
13. Клиника за васкуларну и трансплантациону хирургију, Клиника за неурохирургију, Клиника за анестезију и интензивну терапију
14. Клиника за нефрологију и клиничку имунологију, Клиника за ендокринологију, дијабетес и болести метаболизма, Клиника за гастроентерологију и хепатологију, Клиника за хематологију
15. Клиника за медицинску рехабилитацију
16. Клиника за абдоминалну, ендокрину и трансплантациону хирургију
17. Клиника за неурологију и Клиника за психијатрију
18. Центар за патологију и хистологију
19. Институт за јавно здравље Војводине
20. Клиника за стоматологију Војводине
21. Институт за здравствену заштиту деце и омладине Војводине – Клиника за дечју хабилитацију и рехабилитацију
22. Институт за здравствену заштиту деце и омладине Војводине – Клиника за педијатрију и Клиника за дечју хирургију