Ниво студија
Докторске академске студије – студије трећег степенаТрајање студија
3 године (6 семестара)Укупан број ЕСПБ бодова
180Звање које се стиче
Доктор медицинских наукаЦиљ студија
Научни циљеви:
Образовни циљеви:
Општи циљеви:
Функционални циљеви:
- стицање знања и вештина у области биомедицинских истраживања кроз организован научни и професионални развој и повезивање фундаменталних, примењених и развојних истраживања из области ћелијске биологије, генетике, морфологије, биохемије, имунологије, фармакологије и физиологије ћелије и организма, усмерених у правцу проучавања молекуларних механизама настанка и развоја болести, њене профилаксе, дијагнозе и савремених терапијских приступа, који подразумевају индивидуализацију терапијских протокола
- савладавање и примена различитих методологија у научно-истраживачком процесу
- оспособљавање за самостално праћење литературе и критичко тумачење добијених резултата истраживања
- развијање сопственог систем вредности који гарантује успешан и одговоран научни рад у складу са највишим научним и етичким стандардима, полазећи од темељних идеја Болоњског процеса
- усвајање ставова и изграђивање професионалног понашања које гарантује да ће задатке обављати савесно, одговорно, у складу са високим стандардима професије и у односу на друге сараднике, што подразумева спремност за учествовање у тимском раду као и његово организовање
- да може препознати сопствене потребе за континуираним усавршавањем (и развој)
- могућност учешћа и дизајниарња самосталних научних пројеката.
Образовни циљеви:
- докторске академске студије треба да омогуће иновацију и преношење знања и вештина у складу са европским критеријумима
- савремени наставни план треба да се огледа у могућности избора предмета и могућности преноса и препознавања ЕСПБ бодова
- нове генерације високообразованих људи су допринос и основа просперитетног друштва (снага друштва у целини)
- високи стандарди будућег рада треба да постану конкурентни на светском тражишту и треба да појединцу омогуће боље услове живота
- преношење академског духа, инвентивности и креативности на студенте
- подстицање развоја научног академског духа на студенте и изграђивање личности у складу са етичким кодексима
- трансфер (пружање) знања која могу бити применљива
- могућност мобилности кадрова у систему образовања
- подстицање ефикасности студирања
- увођење савременог начина образовања на овим просторима
- појачавање професионалне бриге за квалитетне свршене студенте медицине, омогућавање њиховог развоја у академском смислу.
Општи циљеви:
- непрестано обогаћивање научноистраживачког опуса иституције
- допринос развоју високообразованих научних радника у области клиничке медицине
- перманентно прилагођавање система студија међународним захтевима
- увођење стандарда у систему оразовања, научном раду и његовој верификацији
- примена практичних знања и вештина
- лична промоција и стицање компетенција за напредак у каријери.
Функционални циљеви:
- могућност заснивања радног односа као асистената на Медицинском факултету.
Компетенције које проистичу из студијског програма
Током студија студент се оспособљава да стечена знања даље унапређује како би могао да:
- се упозна са савременим радом у јавном здравству и принципима стратегије "Здравље за све у XXI веку"
- разуме, прати и примени фундаментална истраживања у области масовних незаразних болести, исхране различитих категорија становништва, екологије и заштите животне средине и модела организације здравства
- примени савремене ставове епидемиологије одређене групе заразних болести у болничким и ванболничким условима,, као и спровођење савремених мера сузбијања заразних болести
- разуме, прати и примени најпоузданијих маркера дијагнозе уз разумевање савремених превентивних процедура и поступака у успостављању мера профилаксе, као и разумевање савремених фармаколош¬ких процедура и поступака у лечењу одређених болести
- упозна са професионалним штетностима и оштећењима здравља, превентивним здравственим прегледима, физиологије рада, професионалне токсикологије, професионал-ног трауматизма и здравствене заштите одређених категорија радне популације
- развија и унапређује осећај за тимски рад као и мултидисциплинарни интегрални, пре свега свеобу¬хватни и целовит приступ проблему јавног здравља
- на основу стечених фундаменталних знања може да разуме и ради на проучавању и унапређењу јавног здравља као и да даље развија свест о динамичности нових сазнања што намеће императив свакодневног континуираног усавршавања
- може самостално да креира и дизајнира научна истраживања претежно експериментално-лаборато¬ријског карактера према актуелним оријентацијама савремене медицинске науке
- врши избор савремене научне методологије и да сам буде практично обучен да је примени, у складу са принципима савремених превентивних процедура и поступака у успостављању мера профилаксе
- уме да развије критичан и одговоран научни дух истраживања у складу са највишим етичким принципима рада савремене медицине примењујући анализе које су у тим истраживањима неопходне
- користи научну литературу у креативном смислу, да самостално научно размишља и доноси закључке
- развије успешан и одговоран научни рад
- јавно брани и презентује сопствене резултате, сазнања и мишљења
- пише научне радове и друге научно-релевантне публикације у складу са принципима добре научне праксе
- активно учествује у реализацији научних пројеката и да може да их сам креира
- активно узме учешће у континуираној медицинској едукацији и да своје знање и искуство преноси млађима
- стекне способност промоције медицинског, технолошког, социјалног и културног прогреса у свом академском окружењу и широј друштвеној заједници.
Услов за упис
- завршене дипломске академске студије медицине, стоматологије, фармације и здравствене неге, односно интегрисане студије са најмање 300 ЕСПБ бодова и просечном оценом најмање 8 (осам) на тим студијама (за оне који студирају по Болоњској декларацији )
- право уписа имају и лица која су стекла VII-1 степен према прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању (они који су завршили студије медицине, стоматологије и фармације по старом програму), са просечном оценом најмање 8 (осам), као и кандидати који су стекли академски назив магистра медицинских наука према прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању, са просечном оценом најмање 8 (осам).
- редослед кандидата за упис докторских студија утврђује се на основу просечне оцене постигнуте на претходним нивоима студија.
Структура програма
Докторске академске студије Јавно здравље су структурно конципиране тако да представљају симбиозу образовања и истраживања, јер интегришу теоријско усвајање знања, самосталан и оригиналан студијски истраживачки рад и начине његове презентације и афирмације у свету. У свим овим етапама је предвиђено активно учешће студената и ови процеси се одвијају паралено. Својом суштином докторске академске студије програма јавног здравља омогућавају организован научни и професионални развој у области истраживања кроз повезивање фундаменталних и примењених истраживања из области интерне медицине, офталмологије, оториноларингологије,хирургије и анестезиологије, гинекологије и акушерства, медицинске рехабилитације, педијатрије, радиологије, неурологије, психијатрије, инфективних болести, стоматологије, фармације, усмерених у правцу проучавања механизама настанка и развоја болести. Свеобухватни приступ болестима са клиничког аспекта има за циљ да допринесе успостављању најпоузданијих клиничких знакова дијагностичких поступака као и лабораторијских анализа у постављању дијагнозе у одређеној области медицине. То подразумева и разумевања савремених фармаколошких процедура и поступака, у лечењу одређених болести. Поред стицања знања и одговарајућих вештина развија се свест о значају и применљивости научних истраживања у медицинског дијагностици и терапији, развија се осећај за тимски рад, за мултидисциплинарни интегрални, пре свега свеобухватни и целовит приступ медицинском проблему, као и свест о динамичности нових научних сазнања, што намеће императив свакодневног и континуираног усавршавања.
План и програм студија се спроводи кроз дидактичко учење и истраживање садржано у активној настави, а састоји се од организованог образовног процеса, који подразумева теоријски део (предавања у виду интерактивне наставе, проблемски усмереног учења, стручних едукативних семинара на задату тему) и студијски истраживачки рад (практичне демонстрације, индивидуални истраживачки рад, одбрана семинарских радова, преглед и анализа података у литератури, презентовање и публиковање самостално добијених резултата), и израда и одбрана докторске тезе.
Студијски програм Докторских академских студија Јавно здравље у трајању од три године или 180 ЕСПБ бодова конципиран је у складу са европским системом преноса бодова (ЕСПБ).
План и програм студија се спроводи кроз дидактичко учење и истраживање садржано у активној настави, а састоји се од организованог образовног процеса, који подразумева теоријски део (предавања у виду интерактивне наставе, проблемски усмереног учења, стручних едукативних семинара на задату тему) и студијски истраживачки рад (практичне демонстрације, индивидуални истраживачки рад, одбрана семинарских радова, преглед и анализа података у литератури, презентовање и публиковање самостално добијених резултата), и израда и одбрана докторске тезе.
Студијски програм Докторских академских студија Јавно здравље у трајању од три године или 180 ЕСПБ бодова конципиран је у складу са европским системом преноса бодова (ЕСПБ).
План студијског програма:
1 година студија
2 година студија
3 година студија
Бр. | Назив предмета | Семестар | Часова годишње | ЕСПБ | ||
П | СИР | Ук. | ||||
17 | Израда докторског рада | I, II | 600 | 600 | 60 | |
Укупно | Активне наставе | 0 | 600 | 600 | 60 | |
Наставе на 3 години | 600 |