ОБРАЗОВАЊЕ



Ниво студија

Докторске академске студије – студије трећег степена

Трајање студија

3 године (6 семестара)

Укупан број ЕСПБ бодова

180

Звање које се стиче

Доктор медицинских наука

Циљ студија

Научни циљеви:
  • стицање знања и вештина у области биомедицинских истраживања кроз организован научни и професионални развој и повезивање фундаменталних, примењених и развојних истраживања из области ћелијске биологије, генетике, морфологије, биохемије, имунологије, фармакологије и физиологије ћелије и организма, усмерених у правцу проучавања молекуларних механизама настанка и развоја болести, њене профилаксе, дијагнозе и савремених терапијских приступа, који подразумевају индивидуализацију терапијских протокола
  • савладавање и примена различитих методологија у научно-истраживачком процесу
  • оспособљавање за самостално праћење литературе и критичко тумачење добијених резултата истраживања
  • развијање сопственог систем вредности који гарантује успешан и одговоран научни рад у складу са највишим научним и етичким стандардима, полазећи од темељних идеја Болоњског процеса
  • усвајање ставова и изграђивање професионалног понашања које гарантује да ће задатке обављати савесно, одговорно, у складу са високим стандардима професије и у односу на друге сараднике, што подразумева спремност за учествовање у тимском раду као и његово организовање
  • да може препознати сопствене потребе за континуираним усавршавањем (и развој)
  • могућност учешћа и дизајниарња самосталних научних пројеката.

Образовни циљеви:
  • докторске академске студије треба да омогуће иновацију и преношење знања и вештина у складу са европским критеријумима
  • савремени наставни план треба да се огледа у могућности избора предмета и могућности преноса и препознавања ЕСПБ бодова
  • нове генерације високообразованих људи су допринос и основа просперитетног друштва (снага друштва у целини)
  • високи стандарди будућег рада треба да постану конкурентни на светском тражишту и треба да појединцу омогуће боље услове живота
  • преношење академског духа, инвентивности и креативности на студенте
  • подстицање развоја научног академског духа на студенте и изграђивање личности у складу са етичким кодексима
  • трансфер (пружање) знања која могу бити применљива
  • могућност мобилности кадрова у систему образовања
  • подстицање ефикасности студирања
  • увођење савременог начина образовања на овим просторима
  • појачавање професионалне бриге за квалитетне свршене студенте медицине, омогућавање њиховог развоја у академском смислу.

Општи циљеви:
  • непрестано обогаћивање научноистраживачког опуса иституције
  • допринос развоју високообразованих научних радника у области клиничке медицине
  • перманентно прилагођавање система студија међународним захтевима
  • увођење стандарда у систему оразовања, научном раду и његовој верификацији
  • примена практичних знања и вештина
  • лична промоција и стицање компетенција за напредак у каријери.

Функционални циљеви:
  • могућност заснивања радног односа као асистената на Медицинском факултету.


Компетенције које проистичу из студијског програма

Током студија студент се оспособљава да стечена знања даље унапређује како би могао да:
  • се упозна са савременим радом у јавном здравству и принципима стратегије "Здравље за све у XXI веку"
  • разуме, прати и примени фундаментална истраживања у области масовних незаразних болести, исхране различитих категорија становништва, екологије и заштите животне средине и модела организације здравства
  • примени савремене ставове епидемиологије одређене групе заразних болести у болничким и ванболничким условима,, као и спровођење савремених мера сузбијања заразних болести
  • разуме, прати и примени најпоузданијих маркера дијагнозе уз разумевање савремених превентивних процедура и поступака у успостављању мера профилаксе, као и разумевање савремених фармаколош¬ких процедура и поступака у лечењу одређених болести
  • упозна са професионалним штетностима и оштећењима здравља, превентивним здравственим прегледима, физиологије рада, професионалне токсикологије, професионал-ног трауматизма и здравствене заштите одређених категорија радне популације
  • развија и унапређује осећај за тимски рад као и мултидисциплинарни интегрални, пре свега свеобу¬хватни и целовит приступ проблему јавног здравља
  • на основу стечених фундаменталних знања може да разуме и ради на проучавању и унапређењу јавног здравља као и да даље развија свест о динамичности нових сазнања што намеће императив свакодневног континуираног усавршавања
  • може самостално да креира и дизајнира научна истраживања претежно експериментално-лаборато¬ријског карактера према актуелним оријентацијама савремене медицинске науке
  • врши избор савремене научне методологије и да сам буде практично обучен да је примени, у складу са принципима савремених превентивних процедура и поступака у успостављању мера профилаксе
  • уме да развије критичан и одговоран научни дух истраживања у складу са највишим етичким принципима рада савремене медицине примењујући анализе које су у тим истраживањима неопходне
  • користи научну литературу у креативном смислу, да самостално научно размишља и доноси закључке
  • развије успешан и одговоран научни рад
  • јавно брани и презентује сопствене резултате, сазнања и мишљења
  • пише научне радове и друге научно-релевантне публикације у складу са принципима добре научне праксе
  • активно учествује у реализацији научних пројеката и да може да их сам креира
  • активно узме учешће у континуираној медицинској едукацији и да своје знање и искуство преноси млађима
  • стекне способност промоције медицинског, технолошког, социјалног и културног прогреса у свом академском окружењу и широј друштвеној заједници.


Услов за упис

  • завршене дипломске академске студије медицине, стоматологије, фармације и здравствене неге, односно интегрисане студије са најмање 300 ЕСПБ бодова и просечном оценом најмање 8 (осам) на тим студијама (за оне који студирају по Болоњској декларацији )
  • право уписа имају и лица која су стекла VII-1 степен према прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању (они који су завршили студије медицине, стоматологије и фармације по старом програму), са просечном оценом најмање 8 (осам), као и кандидати који су стекли академски назив магистра медицинских наука према прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању, са просечном оценом најмање 8 (осам)
  • редослед кандидата за упис докторских студија утврђује се на основу просечне оцене постигнуте на претходним нивоима студија.

Структура програма

Докторске академске студије програма Клиничких истраживања омогућавају организован научни и професионални развој у области клиничких истраживања кроз повезивање фундаменталних и примењених истраживања из области интерне медицине, офталмологије, оториноларингологије, хирургије и анестезиологије, гинекологије и акушерства, медицинске рехабилитације, педијатрије, радиологије, неурологије, психијатрије, инфективних болести, стоматологије, фармације, усмерених у правцу проучавања механизама настанка и развоја болести. Свеобухватни приступ болестима са клиничког аспекта има за циљ да допринесе успостављању најпоузданијих клиничких знакова дијагностичких поступака као и лабораторијских анализа у постављању дијагнозе у одређеној области медицине. То подразумева и разумевања савремених фармаколошких процедура и поступака, у лечењу одређених болести. Поред стицања знања и одговарајућих вештина развија се свест о значају и применљивости научних истраживања у медицинског дијагностици и терапији, развија се осећај за тимски рад, за мултидисциплинарни интегрални, пре свега свеобухватни и целовит приступ медицинском проблему, као и свест о динамичности нових научних сазнања, што намеће императив свакодневног и континуираног усавршавања.

План и програм студија се спроводи кроз дидактичко учење и истраживање садржано у активној настави, а састоји се од организованог образовног процеса, који подразумева теоријски део (предавања у виду интерактивне наставе, проблемски усмереног учења, стручних едукативних семинара на задату тему) и студијски истраживачки рад (практичне демонстрације, индивидуални истраживачки рад, одбрана семинарских радова, преглед и анализа података у литератури, презентовање и публиковање самостално добијених резултата), и израда и одбрана докторске тезе.

Студијски програм Докторских академских студија Клиничка истраживања у трајању од три године или 180 ЕСПБ бодова конципиран је у складу са европским системом преноса бодова (ЕСПБ).


План студијског програма:



1 година студија


2 година студија

Бр. Назив предмета Семестар Часова годишње ЕСПБ
П СИР Ук.
8 Математички модели у клиничким страживањима I 30 10 40 3
9 Медицина заснована на доказима I 10 10 20 3
10 Упитници у медицинским истраживањима I 60 15 75 3
11 Написати објавити и вредновати научни рад II I 60 30 90 4
12 Изборни грански предмет I 45 120 165 9
1. Актуелности у стоматологији
2. Актуелности у фармацији
3. Актуелности у здравственој нези
4. Збрињавање особа са инвалидитетом
5. Актуелности у медицинској биохемији
6. Актуелности у патолошкој анатомији и хистологији
7. Актуелности у геријатрији
8. Актуелности у ургентној медицини
9. Актуелности у интерној медицини
10. Актуелности у хирургији и анестезиологији
11. Актуелности у педијатрији
12. Актуелности у радиологији
13. Актуелности у патофизиологији
14. Актуелности у офталмологији
15. Актуелности у неурологији
16. Актуелности у психијатрији
17. Актуелности у дерматовенерологији
18. Актуелности у медицинској рехабилитацији
19. Акутуелности у онкологији
20. Актуелности у судској медицини
21. Акутуелности у гинекологији и акушерству
22. Актуелности у општој и породичној медицини
23. Актуелности у микробиологији и имунологији
24. Актуелности у оториноларингологији
25. Трансплантациона медицина
26. Политраума
27. Брачни стерилитет
28. Превенција и лечење наследних болести
29. Молекуларна дијагностика и терапија малигних болести
30. Артеријске и венске тромбозе
31. Алергијске и аутоимуне болести
32. Нејасна фебрилна стања
33. Болести зависности
34. Збрињавање терминалног болесника
35. Актуелности у анестезији и периоперативној медицини
36. Актуелности у клиничкој фармакологији
37. Неуронаука
38. Основе физичке антропологије
39. Хируршка анатомија
40. Одабрана поглавља анализе природних производа
41. Регенеративна ортопедија
42. Физиологија развојног доба
43. Актуелности у спортској медицини.
13 Научне активности I, II 200 200 22
14 Индивидуални изборни предмет II 15 15 10
15 Изабрана истраживачка метода II 15 15 3
16 Изабрана статистичка метода II 15 15 3
Укупно Активне наставе 20543063560
Наставе на 2 години 635


3 година студија

Бр. Назив предмета Семестар Часова годишње ЕСПБ
П СИР Ук.
17 Израда докторског рада I, II 600 600 60
Укупно Активне наставе 060060060
Наставе на 3 години 600