Ниво студија
Мастер академске студије – студије другог степенаТрајање студија
1 година (2 семестра)Укупан број ЕСПБ бодова
60Звање које се стиче
Мастер дефектологЦиљ студија
Основни циљеви Мастер академских студије специјалне едукације и рехабилитације су:
- унапређивање знања о потребама и функционисању деце и омладине са сметњама у развоју и одраслих особа са инвалидитетом, као и поступцима и методама у образовном, васпитном и рехабилитационом процесу, а у контексту улоге и професионалне одговорности дефектолога у здравственом и образовном тиму
- стицање знања и вештина за самостално креирање и реализацију програма едукације, рехабилитације, професионалног оспособљавања и социјализације особа са посебним потребама
- праћење, иновирање и унапређење теорије и праксе у области специјалне едукације и рехабилитације
- повезивање интердисциплинарних и трансдисциплинарних приступа и савремених академских знања из едукацијско-рехабилитацијских, биомедицинских, хуманистичких, и других друштвених наука
- овладавање квантитативним и квалитативним методама истраживања у области специјалне едукације и рехабилитације
- оспособљавање за примену научних резултата у пракси, интеграцију информација и учествовање у мултидисциплинарном тиму
- оспособљавање за организовање и руковођење одговарајућим институцијама за збрињавање корисника са посебним потребама, уз добру комуникацију са корисницима, члановима породице корисника, члановима мултидисциплинарних здравствених тимова укључених у рад са децом, омладином и одраслим особа са инвалидитетом.
Компетенције које проистичу из студијског програма
Након савладаног студијског програма Мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације студенти стичу компетенције за примену теоријског знања, вештина и стандарда професионалне комуникације у току обављања стручне и научне делатности у области специјалне едукације и рехабилитације.
Предметно-специфичне компетенције које се добијају програмом:
Студент Мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације одређује свој стручни и научноистраживачки профил према личним афинитетима и способностима кроз изборне предмете. По завршетку мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације очекује се да студент буде способан да користи стечена знања у сврху решавања комплексних теоријских и практичних проблема из одабране области и да надогради стечена теоријска и практична знања кроз научно-истраживачки рад.
Очекује се да студент буде оспособљен да дизајнира и изводи истраживања, да анализира и интерпретира резултате истраживања.
- оспособљеност студента за примену методологије научноистраживачког рада у области специјалне едукације и рехабилитације, примена етичких аспеката истраживања у специјалној едукацији и рехабилитацији, области презентовања и објављивања резултата истраживања, коришћење база података, статистичка анализа и решавање проблема у интердисциплинарним областима.
Предметно-специфичне компетенције које се добијају програмом:
- оспособљеност за тимско решавања проблема у образовању и рехабилитацији деце и омладине са сметњама у развоју и одраслих особа са инвалидитетом у различитим контекстима
- познавање најновијих знања и достигнућа у области специјалне едукације и рехабилитације
- управљање и организација у образовном, здравственом и систему социјалне заштите
- примена образовних и рехабилитационих програма код деце са тешкоћама у учењу
- примена савремених поступака у одабиру асистивних технологија
- оспособљеност за употребу информационо-комуникационих технологија у раду са децом са посебним потребама
- оспособљеност за научноистраживачки рад, способност ефикасног коришћења времена и ресурса, као и способност за тимски рад
- оспособљеност за добру комуникацију са корисницима, члановима породице корисника, члановима тимова укључених у рад са лицима са посебним потребама
- примена квантитативних и квалитативних метода истраживања у области специјалне едукације и рехабилитације
- оспособљеност за примену научних резултата у пракси, интеграцију информација и учествовање у мултидисциплинарном тиму.
Студент Мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације одређује свој стручни и научноистраживачки профил према личним афинитетима и способностима кроз изборне предмете. По завршетку мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације очекује се да студент буде способан да користи стечена знања у сврху решавања комплексних теоријских и практичних проблема из одабране области и да надогради стечена теоријска и практична знања кроз научно-истраживачки рад.
Очекује се да студент буде оспособљен да дизајнира и изводи истраживања, да анализира и интерпретира резултате истраживања.
Услов за упис
- стечена диплома дипломираног дефектолога и остварених најмање 240 ЕСПБ
- рангирање се врши на основу просечне оцене и дужине студирања.
Структура програма
Мастер академске студије специјалне едукације и рехабилитације на Медицинском факултету у Новом Саду трају 2 семестра и обухватају 525 часова активне наставе (180 часова теоријске наставе, 345 часова практичне наставе) и 200 часова самосталног рада студента у изрази завршног рада, што се вреднује са укупно 60 ЕСПБ бодова. Студијски програм садржи обавезу израде завршног рада, који се вреднује са 18 ЕСПБ који улазе у укупан број бодова потребних за завршетак студија. Изради завршног рада може се приступити након полагања испита из одабраног предмета.
Наставни план студијског програма мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације омогућава да студент овог циклуса студија продуби постојећа научна знања из области методолошких и општеобразовних предмета (Етички принципи у специјалној едукацији и рехабилитацији, Статистичке методе у специјалној едукацији и рехабилитацији, Информатичке технологије у специјалној едукацији и рехабилитацији, Научноистраживачки рад у специјалној едукацији и рехабилитацији, Енглески језик), стручних и изборних предмета (Квалитет живота особа са инвалидитетом, Методолошки приступи у изради индивидуалних образовних програма, Програми едукације и професионалног оспособљавања особа са инвалидитетом, Методе и уређаји за рехабилитацију сензомоторних дисфункција, Социомедицински значај болести зависности) који ће пружити прилику студентима да афирмишу своје склоности и опредељење према појединим областима овог научног поља. Настава изборних предмета изводи се уз подршку ментора.
Наставни план студијског програма мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације омогућава да студент овог циклуса студија продуби постојећа научна знања из области методолошких и општеобразовних предмета (Етички принципи у специјалној едукацији и рехабилитацији, Статистичке методе у специјалној едукацији и рехабилитацији, Информатичке технологије у специјалној едукацији и рехабилитацији, Научноистраживачки рад у специјалној едукацији и рехабилитацији, Енглески језик), стручних и изборних предмета (Квалитет живота особа са инвалидитетом, Методолошки приступи у изради индивидуалних образовних програма, Програми едукације и професионалног оспособљавања особа са инвалидитетом, Методе и уређаји за рехабилитацију сензомоторних дисфункција, Социомедицински значај болести зависности) који ће пружити прилику студентима да афирмишу своје склоности и опредељење према појединим областима овог научног поља. Настава изборних предмета изводи се уз подршку ментора.