Ниво студија
Мастер академске студије – студије другог степенаТрајање студија
1 година (2 семестра)Укупан број ЕСПБ бодова
60Звање које се стиче
Мастер дефектологЦиљ студија
Основни циљеви Мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације су:
- Унапређивање знања о потребама и функционисању деце са сметњама у развоју и одраслих особа са инвалидитетом, као и поступцима и методама у образовном, васпитном и рехабилитационом процесу, а у контексту улоге и професионалне одговорности дефектолога у здравственом, образовном тиму и социјалној заштити
- Унапређивање компетенција и стечених академских вештина на основним академским студијама, као и метода за њихово стицање.
- Стицање знања и вештина за самостално креирање и реализацију програма едукације, рехабилитације, професионалног оспособљавања и социјализације деце са сметњама у развоју и особа са инвалидитетом
- Праћење, иновирање и унапређење теорије и праксе у области специјалне едукације и рехабилитације
- Повезивање интердисциплинарних и трансдисциплинарних приступа и савремених академских знања из едукацијско-рехабилитацијских, биомедицинских, хуманистичких, психолошких и других друштвених наука
- Овладавање квантитативним и квалитативним методама истраживања у области специјалне едукације и рехабилитације Оспособљавање за примену научних резултата у пракси, интеграцију информација и учествовање у мултидисциплинарном и трансдисциплинарном тиму
- Оспособљавање за организовање и руковођење одговарајућим институцијама за збрињавање корисника са посебним потребама, уз добру комуникацију са корисницима, члановима породице корисника, члановима мултидисциплинарних здравствених тимова укључених у рад са децом, омладином и одраслим особа са инвалидитетом
- Развој креативних способности и овладавање специфичним практичним вештинама потребним за обављање професије
Компетенције које проистичу из студијског програма
Након савладаног студијског програма Мастер академских студијa специјалне едукације и рехабилитације студенти стичу компетенције за примену теоријског знања, вештина и стандарда професионалне комуникације у току обављања стручне и научне делатности у области специјалне едукације и рехабилитације.
Опште компетенције које се добијају програмом су оспособљеност студента за примену методологије научноистраживачког рада у области специјалне едукације и рехабилитације, примена етичких аспеката истраживања у специјалној едукацији и рехабилитацији, области презентовања и објављивања резултата истраживања, коришћење база података, статистичка анализа, решавање проблема у интердисциплинарним областима и развој критичког и самокритичног мишљења и приступа у раду, развој вештина комуникације и сарадње са социјалним и међународним окружењем.
Предметно-специфичне компетенције које се добијају програмом:
Студент Мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације одређује свој стручни и научноистраживачки профил према личним афинитетима и способностима кроз изборне предмете. По завршетку мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације очекује се да студент буде способан да користи стечена знања у сврху решавања комплексних теоријских и практичних проблема из одабране области и да надогради стечена теоријска и практична знања кроз научно-истраживачки рад.
Очекује се да студент буде оспособљен да дизајнира и изводи истраживања, да анализира и интерпретира резултате истраживања.
Опште компетенције које се добијају програмом су оспособљеност студента за примену методологије научноистраживачког рада у области специјалне едукације и рехабилитације, примена етичких аспеката истраживања у специјалној едукацији и рехабилитацији, области презентовања и објављивања резултата истраживања, коришћење база података, статистичка анализа, решавање проблема у интердисциплинарним областима и развој критичког и самокритичног мишљења и приступа у раду, развој вештина комуникације и сарадње са социјалним и међународним окружењем.
Предметно-специфичне компетенције које се добијају програмом:
- оспособљеност за тимско решавања проблема у образовању и рехабилитацији деце и омладине са сметњама у развоју и одраслих особа са инвалидитетом у различитим контекстима
- познавање најновијих знања и достигнућа у области специјалне едукације и рехабилитације,
- управљање и организација у образовном, здравственом и систему социјалне заштите,
- примена образовних и рехабилитационих програма код деце са тешкоћама у учењу,
- примена савремених поступака у одабиру асистивних технологија
- оспособљеност за употребу информационо-комуникационих технологија у раду са децом са сметњама у развоју
- оспособљеност за научноистраживачки рад, способност ефикасног коришћења времена и ресурса
- оспособљеност за добру комуникацију са корисницима, члановима породице корисника, члановима тимова укључених у рад са децом са сметњама у развоју и особама са инвалидитетом
- примена квантитативних и квалитативних метода истраживања у области специјалне едукације и рехабилитације
- оспособљеност за примену научних резултата у пракси, интеграцију информација и учествовање у мултидисциплинарном тиму.
Студент Мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације одређује свој стручни и научноистраживачки профил према личним афинитетима и способностима кроз изборне предмете. По завршетку мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације очекује се да студент буде способан да користи стечена знања у сврху решавања комплексних теоријских и практичних проблема из одабране области и да надогради стечена теоријска и практична знања кроз научно-истраживачки рад.
Очекује се да студент буде оспособљен да дизајнира и изводи истраживања, да анализира и интерпретира резултате истраживања.
Услов за упис
- завршене основне академске студије специјалне едукације и/или рехабилитације у четворогодишњем трајању, обима најмање 240 ЕСПБ
- рангирање се врши на основу просечне оцене током претходних нивоа студија и дужине студирања
Структура програма
Мастер академске студије специјалне едукације и рехабилитације на Медицинском факултету у Новом Саду трају 2 семестра и обухватају 645 часова активне наставе (300 часова теоријске наставе, 210 часова практичне наставе и 135 часова студијско-истраживачког рада студента) и 120 осталих часова (стручна пракса и израда завршногог рада), што се вреднује са укупно 60 ЕСПБ бодова. Студијски програм садржи обавезу израде завршног рада, који се вреднује са укупно 17 ЕСПБ који улазе у укупан број бодова потребних за завршетак студија.
На Мастер академске студије специјалне едукације и рехабилитације може се уписати дипломирани дефектолог са завршеним Meдицинским факултетом (студијски програм основних академских студија Специјалнe едукације или Специјалне рехабилитације) или Факултетом за специјалну едукацију и рехабилитацију, који је на претходним студијама остварио најмање 240 ЕСПБ, а рангирање се врши на основу просечне оцене и дужине студирања.
Мастер академске студије специјалне едукације и рехабилитације оспособљавају студента за овладавање методологијом научноистраживачког рада за одређену област, коришћење и усвајање научно утврђених чињеница и непосредни истраживачки рехабилитациони и образовни рад.
Завршни рад је резултат самосталног научног рада студента којим се систематизују постојећа стручна и научна знања и даје допринос новим научним сазнањима и доказује да је студент овладао методологијом научноистраживачког рада.
Одбраном завршног рада студенти стичу звање Мастер дефектолог сходно Листи звања, о чему Факултет издаје одговарајућу диплому и додатак дипломи коју потписом оверавају декан факултета и ректор универзитета.
Наставни план студијског програма мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације омогућава да студент овог циклуса студија продуби постојећа научна знања из области методолошких и општеобразовних предмета (Етички принципи у специјалној едукацији и рехабилитацији, Статистичке методе у специјалној едукацији и рехабилитацији, Информатичке технологије у специјалној едукацији и рехабилитацији, Научноистраживачки рад у специјалној едукацији и рехабилитацији, Енглески језик, Инструменти процене у специјалној едукацији и рехабилитацији), стручних и изборних предмета (Специјална едукација и рехабилитација – принципи и пракса у образовању, Специјална едукација и рехабилитација – принципи и пракса у рехабилитацији, Рехабилитација у логопедији, Специфичне сметње у учењу, Окупациона терапија у рехабилитацији особа са инвалидитетом, Социомедицински значај болести зависности, Саветодавни и инструктивни рад у специјалној едукацији и рехабилитацији, Услуге социјалне заштите, Стратегије и третмани поремећаја у развоју, Развој гласа и говора деце са урођеним аномалијама) који ће пружити прилику студентима да афирмишу своје склоности и опредељење према појединим областима овог научног поља. Настава изборних предмета изводи се уз подршку ментора.
На Мастер академске студије специјалне едукације и рехабилитације може се уписати дипломирани дефектолог са завршеним Meдицинским факултетом (студијски програм основних академских студија Специјалнe едукације или Специјалне рехабилитације) или Факултетом за специјалну едукацију и рехабилитацију, који је на претходним студијама остварио најмање 240 ЕСПБ, а рангирање се врши на основу просечне оцене и дужине студирања.
Мастер академске студије специјалне едукације и рехабилитације оспособљавају студента за овладавање методологијом научноистраживачког рада за одређену област, коришћење и усвајање научно утврђених чињеница и непосредни истраживачки рехабилитациони и образовни рад.
Завршни рад је резултат самосталног научног рада студента којим се систематизују постојећа стручна и научна знања и даје допринос новим научним сазнањима и доказује да је студент овладао методологијом научноистраживачког рада.
Одбраном завршног рада студенти стичу звање Мастер дефектолог сходно Листи звања, о чему Факултет издаје одговарајућу диплому и додатак дипломи коју потписом оверавају декан факултета и ректор универзитета.
Наставни план студијског програма мастер академских студија специјалне едукације и рехабилитације омогућава да студент овог циклуса студија продуби постојећа научна знања из области методолошких и општеобразовних предмета (Етички принципи у специјалној едукацији и рехабилитацији, Статистичке методе у специјалној едукацији и рехабилитацији, Информатичке технологије у специјалној едукацији и рехабилитацији, Научноистраживачки рад у специјалној едукацији и рехабилитацији, Енглески језик, Инструменти процене у специјалној едукацији и рехабилитацији), стручних и изборних предмета (Специјална едукација и рехабилитација – принципи и пракса у образовању, Специјална едукација и рехабилитација – принципи и пракса у рехабилитацији, Рехабилитација у логопедији, Специфичне сметње у учењу, Окупациона терапија у рехабилитацији особа са инвалидитетом, Социомедицински значај болести зависности, Саветодавни и инструктивни рад у специјалној едукацији и рехабилитацији, Услуге социјалне заштите, Стратегије и третмани поремећаја у развоју, Развој гласа и говора деце са урођеним аномалијама) који ће пружити прилику студентима да афирмишу своје склоности и опредељење према појединим областима овог научног поља. Настава изборних предмета изводи се уз подршку ментора.