Ниво студија
Основне академске студије – студије првог степенаТрајање студија
4 година (8 семестара)Укупан број ЕСПБ бодова
240Звање које се стиче
Дипломирани дефектологЦиљ студија
Основни циљ
Оспособљавање студената за примену научних и стручних достигнућа у превенцији, детекцији, дијагностици и третману поремећаја и сметњи, укључујући промовисање здравог начина живота, правних и моралних вредности, даљи професионални развој, а све у складу са принципима добре научне и клиничке праксе.
Посебни циљеви:
Оспособљавање студената за примену научних и стручних достигнућа у превенцији, детекцији, дијагностици и третману поремећаја и сметњи, укључујући промовисање здравог начина живота, правних и моралних вредности, даљи професионални развој, а све у складу са принципима добре научне и клиничке праксе.
Посебни циљеви:
- рад на идентификацији, превенцији, детекцији, дијагностиковању и третману поремећаја комуникације под којом се подразумевају сви процеси и функције које се односе на разумевање и продукцију невербалне комуникације, говорног и писаног језика
- оспособљавање стручњака за дијагностику и третман поремећаја комуникације код особа са сензорним, моторичким или интелектуалним сметњама у развоју или вишеструком ометеношћу
- оспособљавање стручњака за дијагностику говорно-језичких поремећаја и рехабилитацију и одржавање комуникацијских способности код особа са хроничним болестима и стањима која прате старење
- оспособљавање стручњака за рад на развијању помоћних и алтернативних средстава комуникације
- стицање знања и вештина за креирање метода и средстава за рехабилитацију особа са поремећајима комуникације
- оспособљавање стручњака за рад у мултидисциплинарном тиму
- оспособљавање за саветодавни и инструктивни рад са децом, омладином и одраслима са поремећајем комуникације
- оспособљавање стручњака за пружање психо-социјалне подршке деци и одраслима са поремећајима комуникације, њиховим родитељима и члановима породице
- оспособљавање за праћење и примену новина у логопедији
- оспособљавање за примену метода, поступака и процеса истраживања у специјалној едукацији и рехабилитацији.
Компетенције које проистичу из студијског програма
Дипломирани студенти студијског програма Основних академских студија специјалне едукације и рехабилитације - Логопедија стичу и усавршавају низ генеричких, педагошких вештина и клиничких компетенција. С обзиром на бројне аспекте студијског програма, дипломирани дефектолог модула Логопедија ће истовремено усвојити принципе професионалног понашања и развити способност за научно-истраживачки рад и систематично излагање одређене тематске целине у писаној, електронској и усменој форми, развити способност ефикасног коришћења времена и ресурса, као и способност за тимски рад.
Компетенције су:
Компетенције су:
- превенција, рана детекција и препознавање карактеристика поремећаја комуникације
- учествовање у адаптацији и изради тестова за процену комуникацијских способности код деце и одраслих
- примена дијагностичких процедура за процену комуникацијских поремећаја и способност тумачења резултата
- израда индивидуалних планова подршке у складу са потребама корисника, планирање и примена логопедског третмана
- примена програма стимулације и корекције говорно језичког развоја, читања и писања
- употреба савремене опреме и асистивне технологије у раду са особама са поремећајима комуникације
- учествовање у тимском раду мултидисциплинарног тима у васпитно-образовним и здравственим установама или установама у систему социјалне заштите
- саветодавни и инструктивни рад са децом, омладином и одраслима са поремећајем комуникације
- пружање психо-социјалне подршке деци и одраслима са поремећајима комуникације и њиховим родитељима и члановима породице
- промовисање права и социјалне инклузије особа са поремећајима комуникације
- праћење и примена новина у логопедији
- примена метода, поступака и процеса истраживања у специјалној едукацији и рехабилитацији.
Услов за упис
- завршена гимназија или школа медицинског усмерења у четворогодишњем трајању
- положен пријемни испит из биологије и психологије.
Структура програма
Основне академске студије специјалне едукације и рехабилитације трају 4 године и обухватају 8 семестара наставе која се изводи у облику: предавања, вежби, осталих облика активне наставе (семинара, округлих столова, летње стручне праксе, клиничке практичне наставе) и студијског истраживачког рада који је у функцији израде завршног дипломског испита.
Наставни план омогућава да студенти током студијског програма стичу знања из биолошких и базичних (претклиничких) медицинских наука, педагошких и психолошких наука, базичних наука специјалне едукације и рехабилитације и уже стручних наука специјалне едукације и рехабилитације.Од прве до четврте године студија студенти су у могућности да одаберу по један изборни предмет из датих изборних блокова, кроз који ће бити у могућности да афирмишу своје склоности и опредељење према појединим областима специјалне едукације и рехабилитације.
Сви предмети на првој години заједнички су за сва три модула.
Након свих положених предмета превиђених студијским програмом студент је у обавези да изради и одбрани завршни дипломски рад.
Наставни процес појединог предмета одвија се у току једног, а највише у току два семестра у складу са планом извођења наставе.
Најважније методе извођења наставе су: предавања илустрована слајдовима и видео клиповима, демонстрација вештина, интерактивна комуникација у наставном процесу, рад у малој групи, самостално извођење вештина процене и третмана у области специјалне рехабилитације.
Сви облици активне наставе базирају на интерактивној настави. Интерактивна настава, као савремена метода извођења наставе, омогућиће студентима боље разумевање програмске материје, усвајање инвентивног знања, формирање сопствених ставова и усвајање постојећих научних доктрина.
Наставни план омогућава да студенти током студијског програма стичу знања из биолошких и базичних (претклиничких) медицинских наука, педагошких и психолошких наука, базичних наука специјалне едукације и рехабилитације и уже стручних наука специјалне едукације и рехабилитације.Од прве до четврте године студија студенти су у могућности да одаберу по један изборни предмет из датих изборних блокова, кроз који ће бити у могућности да афирмишу своје склоности и опредељење према појединим областима специјалне едукације и рехабилитације.
Сви предмети на првој години заједнички су за сва три модула.
Након свих положених предмета превиђених студијским програмом студент је у обавези да изради и одбрани завршни дипломски рад.
Наставни процес појединог предмета одвија се у току једног, а највише у току два семестра у складу са планом извођења наставе.
Најважније методе извођења наставе су: предавања илустрована слајдовима и видео клиповима, демонстрација вештина, интерактивна комуникација у наставном процесу, рад у малој групи, самостално извођење вештина процене и третмана у области специјалне рехабилитације.
Сви облици активне наставе базирају на интерактивној настави. Интерактивна настава, као савремена метода извођења наставе, омогућиће студентима боље разумевање програмске материје, усвајање инвентивног знања, формирање сопствених ставова и усвајање постојећих научних доктрина.